Returnare și Garanție

CADRUL LEGAL, DREPTUL DE RETRAGERE ȘI EXCEPTĂRILE PREVĂZUTE DE LEGE

Conform O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.


Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), O.U.G. 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: teste rapide desigilate, folosite) sau care se pot degrada ori deteriora rapid şi anume: produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: nebulizatoare, măşti desigilate etc.).

Dreptul de retur se aplică numai produselor comandate și plătite prin intermediul site-ului StopInfectie.ro. Reglementările O.U.G. 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului nu se adresează persoanelor juridice și persoanelor ce achizitionează produse direct din punctul de lucru StopInfecţie.

APLICABILITATE

Acest articol se aplică numai produselor comandate și plătite prin intermediul site-ului StopInfectie.ro.

PROCEDURA DE RETUR

Pentru returul TOTAL sau PARȚIAL al unei comenzi, trebuie să înregistrați o cerere de returnare, în contul de client, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.

Pentru înregistrarea acestei cereri, aveți disponibil în contul de client, la secțiunea „Comenzi”, în istoricul comenzii, butonul „Returnează produse din comandă”.

După înregistrarea cererii de retur, primiți din partea unui operator indicațiile necesare (confirmarea acceptării returului conform condițiilor afișate pe site, modalitatea de returnare, adresa pentru retur, notificările cu privire la returul sumei achitate etc.).

Pentru efectuarea returului veţi primi răspuns la email-ul trimis. Vă rugăm să verificați și folderul spam al emailului dumneavoastră!

StopInfectie.ro va înapoia contravaloarea produselor returnate (folosind aceeasi modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacţia iniţială) în cel mult 14 zile de la data denunțării în scris a contractului, dar nu înainte de data recepționării bunurilor, suma înapoiată conținând taxa de transport doar in cazul returului total.

RETUR TOTAL – În cazul în care clientul returnează toată comanda, StopInfectie.ro va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea coletului. Atenție, costul de transport pentru returul produselor către StopInfectie.ro va fi suportat de clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în email-ul primit după înregistrarea cererii de retur.

RETUR PARȚIAL – În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, StopInfectie.ro va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentu expediție. Atenție! Şi în cazul acesta taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată de client. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în email-ul primit după înregistrarea cererii de retur.

Dacă doriți să primiți detalii suplimentare va rugăm să ne contactați la adresa de email [email protected]  sau pe pagina de facebook @MastiValcea.

Atenție! Vă rugăm să ambalați cu grijă produsele returnate, StopInfectie nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate în timpul transportului.

DIMINUAREA VALORII BUNURILOR RETURNATE CONFORM O.U.G. NR 34/2014 ART. 14, ALIN. 3

Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur; excepție făcând cazurile prezentate mai sus la secțiunea CADRUL LEGAL) în cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu sau în pachetomat, tocmai pentru că nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsură în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.

Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic. În cazul produselor electronice, electrocasnice acestea pot fi probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea în scopul pentru care au fost produse. Așadar, în timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia să manipuleze și să inspecteze produsele cu grija necesară.

Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea necorespunzatoare a acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționarii produsului.

Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:

  • folosirea aparatelor electronice și electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea și oprirea aparatului;
  • ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;
  • ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
  • zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe;
  • desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
  • desigilarea măştilor faciale.


Atunci când la recepționarea returului se constată faptul că produsul prezintă urme de folosință ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis furnizorului spre verificare pentru a constata dacă a fost manipulat corespunzător, iar valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuiesc înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 90% din valoarea inițială.

GARANȚIA PRODUSELOR

Toate produsele cumpărate prin intermediul acestui site beneficiază de garanţie de conformitate conform legii 449/2003.

Astfel, pentru toate produsele care beneficiază de garanţie (produsele de folosinţă îndelungată) veţi primi certificat de garanţie la livrarea produsului. Certificatul de garanţie, imprimat pe hârtie, va însoţi produsul în momentul livrării sau va fi generat pe orice alt suport durabil şi poate fi trimis cumpărătorului pe adresa de e-mail.

Certificatul de garanţie conţine elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei – întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţilor specializate de service care vor asigura reparaţia produsului.

În cazul în care un produs pe care l-aţi achiziţionat de la noi prezintă defecţiuni în timpul garanţiei comerciale vă rugăm să ne informaţi despre această situaţie la adresa de e-mail [email protected]. În urma primirii informării dumneavoastră vă vom contacta pentru a stabili modul de remediere a situaţiei reclamate.

DISPOZIȚII FINALE

StopInfectie.ro face eforturi permanente pentru a păstra acuratețea informațiilor din prezentările de pe site. Rareori acestea pot conține mici inadvertențe: fotografia are caracter informativ și poate conține accesorii neincluse în pachetul standard, culoarea poate fi diferită, unele specificații pot fi modificate de producător fără preaviz sau pot conține erori de operare. Vă stăm oricând la dispoziție pentru eventuale clarificări și soluționări ale sesizărilor dumneavoastră, la adresa de e-mail [email protected].